Faktura og betaling

Forsvarsmateriell følger statens regler for fakturahåndtering.

​​Forsvarsmateriell har én fakturaadresse som alltid benyttes da Forsvarets regnskapsadministrasjon (FRA) er regnskapsfører:

Forsvarsmateriell
Postboks 10 Haakonsvern
5886 Bergen

Elektronisk faktura (EHF):
Organisasjonsnummer: 916 075 855 

Slik håndteres fakturaer hos Forsvarsmateriells regnskapsfører FRA:

  • Alle fakturaer skannes og behandles maskinelt. Deretter sendes den enkelte faktura til elektronisk behandling hos bestillende avdeling, før den returneres til FRA for utbetaling. Pass derfor på at tall og bokstaver er tydelige.
  • Fakturaen skal alltid ha et felt som angir kundens referanse. I tilknytning til denne teksten må det alltid være innkjøpsordrenummer og ansattnummer.
  • Innkjøpsordrenummeret skal alltid være påført eller bli oppgitt ved bestillinger fra Forsvarsmateriell, og kreves på alle fakturaer.
  • Hver faktura skal kun referere til en innkjøpsordre. Dette medfører at leverandører ikke kan sende samlefakturaer som treffer flere ordrer for godkjenning.
  • Faktura som mangler referanse eller som blir sendt til feil fakturaadresse vil bli returnert til avsenderen.
Forsvarsmateriell opererer med standard 30 dagers betalingsbetingelser.

Mer informasjon:
Eventuelle spørsmål kan rettes til Forsvarsmateriells regnskapsfører FRA:
E-post: fra.kontakt@mil.no
Telefon: +47 55 54 60 21
Publisert 29. desember 2015 14:18.. Sist oppdatert 4. april 2018 11:14.