Pedagogikk for det uforutsette

Kan vi planlegge, lære og trene på noe som ennå ikke er kjent? Professor Glenn-Egil Torgersen ved FHS og 19 andre grunnforskere innen ulike pedagogiske fagområder forsøker å besvare spørsmålet.
​​​​Pedagogikk for det uforutsette introduserer ny pedagogisk tenkning for å møte uforutsette hendelser. For å oppnå dette utfordrer forfatterne tradisjonelle kunnskapssyn, didaktiske modeller og erfaringslæring.

«Det uforutsette berører alle og enhver på en eller annen måte, både tidligere, her og nå og i fremtiden» (fra bokens forord).

Boken treffer alle som jobber med utdanning, kompetanse og ledelse i makt-, krise- og beredskapsorganisasjoner samt studenter, lærere og forskere i pedagogikk og organisasjons- og ledelsesfag.

... og, det er ingen tvil om at bokens innhold og budskap er mer relevant enn noensinne.

Publisert 9. september 2015 11:38.. Sist oppdatert 28. juni 2016 11:12.